Pages

Saturday, December 3, 2016

10 Tip Bercuti Bersama Anak Kecil

7. Bawa Bersama Mainan Kesukaan Atau Buku Kegemaran



8. Pilih Penginapan Yang Selesa

Jika anda perlu menguruskan penginapan sendiri, pastikan penginapan anda telah ditempah lebih awal. Pilih penginapan yang selesa dengan mempunyai ruang untuk anda anda merangkak, berlari atau bermain. Jika anda mempunyai bajet yang lebih, memilih penginapan yang mempunyai kolam renang adalah lebih baik memandangkan kebanyakan kanak-kanak amat gemar bermain air.

9. Jangan Bertangguh

Bercuti bersama si kecil akan menghadkan langkah anda semasa bercuti yang mana mood anda bergantung kepada mood mereka juga. Jika anda terjumpa sesuatu cenderahati atau barangan yang berkenaan di hati anda semasa beraktiviti, jangan bertangguh untuk membeli kerana anda mungkin tidak berpeluang untuk kembali ke situ lagi. Gunakan masa yang ada sebaiknya. Jangan bertangguh untuk melakukan sesuatu kerana anda tidak pasti bagaimana keadaan si kecil anda pada waktu tersebut.

10. Sentiasa Berlapang Dada

Akhir sekali, nikmati percutian anda bersama si kecil dengan hati yang terbuka. Sentiasa berlapag dada dengan segala kerenah anak-anak anda. Kegembiraan itu datangnya daripada hati. Jika hati anda ikhlas dan sabar melayan kerenah anak-anak dan menukarkan segala perasaan negatif dan positif, pastinya percutian anda akan menjadi percutian yang menyeronokkan.

No comments:

Post a Comment

 

Lemonping.com

Babab.net

ruangan iklan untuk disewa

Kalo berminat untuk menyewa ruangan iklan boleh hubungi saya di talian 011 21963078