TINDAKAN mulia seorang lelaki yang memulangkan dua buah telefon bimbit dan dompet
 kepada pemiliknya menjadi perkongsian hangat di laman Facebook semalam.


Menurut pelayar yang mengalami kejadian tersebut, seorang lelaki berbangsa India bernama 
David yang menunggang motosikal cuba menarik perhatiannya ketika memandu.



"Ada pasangan India pandang-pandang. Lepas pandang di hon hon pula. Saya tak sedap hati.
 Saya parking ke tepi, keluar kereta. Anak dan isteri duduk dalam kereta," tulis pelayar berkenaan.



Menurutnya lagi, lelaki India itu kemudiannya menghulurkan dua buah telefon bimbit dan 
dompet miliknya dan isteri.



"Bang you punya barang jatuh dari kereta, I hon you tapi you tak dengar," kata David yang 
bersama dengan seorang pembonceng wanita juga berbangsa India.



Bersyukur dan teruja dengan sikap baik hati David, pelayar itu kemudiannya berkongsi
 luahannya di Facebook yang kemudiannya menarik perhatian netizen.



"Hari ini bila berlaku dugaan ini, ALLAH SWT bukan sahaja lindungi harta saya, lindungi
 harta isteri saya juga.



"Kepada Encik David, Saya doakan kesejahteraan buat anda sekeluarga. Moga Tuhanku
 memberi kebaikan kepada kamu atas hati mu yang baik," tulis pelayar itu.



Perkongsiannya mendapat perhatian hampir 70,000 pelayar di laman sosial Facebook.


Sumber : Sinar Online