Pages

Friday, February 19, 2016

Bapaku P.Ramlee Bab 3 Kerana Cemburu



KERANA CEMBURU


Hidup saya bersama bapa dan ibu tidaklah sentiasa aman, sering sahaja terjadi pergaduhan antara mereka. Pergaduhan ini kerap berlaku kerana sifat cemburu ibu saya Junaidah. Mungkin kerana ayah saya semakin popular dan mempunyai ramai peminat dan sering diburu oleh gadis-gadis yang tergila-gilakannya, membuatkan ibu saya merasa terpencil dan khuatir dengan populariti ayah saya. Maklumlah ibu saya hanyalah pelakon tambahan dan seorang penari di studio Jalan Ampas sahaja. Apabila kami bersiar-siar, bapa saya sering mendapat perhatian daripada ramai peminat, sedangkan ibu pula terasa yang beliau tersisih. Sayalah yang sering menjadi mangsa di dalam pergaduhan itu. Bapa saya mempunyai satu tabiat yang luar biasa, apabila bergaduh dengan ibu, dia akan meninggalkan rumah dan bersiar-siar untuk melepaskan kesedihannya. Jadi ibu saya akan melepaskan kesedihannya. Jadi ibu saya akan melepaskan geramnya terhadap saya. Ibu akan mengurung dan memukul saya di dalam tandas. Saya hanya dilepaskan setelah bapa pulang dan membuka pintu tandas. Beliau kemudian akan membawa saya ke rumah Ahmad C, seorang pelakon komedi dan penyanyi asal kumpulan Panca Sitara. Kemudian bapa saya akan pulang dan menyambung semula pertengkarannya.


SUMBER: Allahyarham Nasir P.Ramlee 

No comments:

Post a Comment

 

Lemonping.com

Babab.net

ruangan iklan untuk disewa

Kalo berminat untuk menyewa ruangan iklan boleh hubungi saya di talian 011 21963078