Pages

Friday, March 11, 2016

Bapaku P.Ramlee Bab 59 Hidup Saya Setelah Bapa Pergi




HIDUP SAYA SETELAH BAPA PERGI



Nama bapa saya agak besar, karyanya amat banyak dan menjadi bakan kajian serta rujukan kepada mereka yang minat dan ingin menjadi karyawan filem, terutama penuntut-penuntut yang mengambil subjek muzik dan filem, tetapi anaknya hidup serba sederhana malah tiada mempunyai pekerjaan yang tetap. Saya tidak mempunyai saudara mara yang terdekat, seorang bapa saudara Sheikh Ali, abang seibu dengan bapa saya juga telah meninggal dunia. Ibu saudara kandung, Junainah, adik kepada ibu saya Junaidah, pula berjauhan di Singapura dan kami jarang sekali bertemu. Jadi saya menyara hidup bersama isteri ketiga dan anak-anak dengan bermain muzik sambilan, serta menjual atau menjaja nasi lemak dan juga buah-buahan di tepi jalan berdekatan dengan rumah. Itu pun kadang-kadang kena hambat dengan pegawai DBKL, maklumlah menjual tanpa lesen.



SUMBER: Allahyarham Nasir P.Ramlee 

No comments:

Post a Comment

 

Lemonping.com

Babab.net

ruangan iklan untuk disewa

Kalo berminat untuk menyewa ruangan iklan boleh hubungi saya di talian 011 21963078