Pages

Friday, March 11, 2016

Bapaku P.Ramlee Bab 62 Satu Penganugerahan Yang Menyentuh Rasa




SATU PENGANUGERAHAN YANG MENYENTUH RASA



Tahun 1990 adalah satu tarikh yang tidak dapat saya lupakan. Allahyarham bapa saya, P.Ramlee telah dianugerahkan pingat yang tertinggi kepada seorang insan seni yang telah banyak mencurahkan keringatnya dalam menyemarakkan seni budaya bangsa, terutama dalam seni muzik dan seni filem. Pada tahun inilah Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agong Sultan Azlan Syah telah sudi menganugerahkan Darjah Kebesaran PSM yang membawa gelaran Tan Sri kepada bapa saya Allahyarham P.Ramlee. Beliaulah satu-satunya orang seni yang dianugerahkan bintang yang tertinggi itu. Dalam hati kecil saya berkata, "Ya Allah! Bersyukur kepadaMu, walaupun ini adalah tanggung jawab yang berat seorang anak kepada Allahyarham ayahnya."



SUMBER: Allahyarham Nasir P.Ramlee

No comments:

Post a Comment

 

Lemonping.com

Babab.net

ruangan iklan untuk disewa

Kalo berminat untuk menyewa ruangan iklan boleh hubungi saya di talian 011 21963078