Pages

Monday, March 14, 2016

Bapaku P.Ramlee Bab 64 Hajat Tak Sampai




HAJAT TAK SAMPAI



Allahyarhamah ibu saya Junaidah pernah menyatakan dalam satu temuramah eksklusif bahawa beliau sebenarnya terkilan kerana banyak hajat dan impiannya masih belum terlaksana. Di antara impian beliau adalah harapannya untuk menetap di Malaysia dan mengunjungi rumah kelahiran P.Ramlee di Pulau Pinang, bertemu dan tinggal bersama saya anaknya. Malangnya dia meninggal dunia pada pagi Rabu selepas temuramah tersebut.

Menurut ibu saya, hidup sebumbung selama tiga tahun bersama bapa saya P.Ramlee pada tahun 50an membawa banyak kenangan pahit dan manis yang sukar dilupakan. Ibu saya pernah menyatakan kepada wartawan, bahawa beliau bersedia dan sangat berbesar hati jika dapat menghadiri majlis memperingati ulang tahun kelahiran atau pemergian Allahyarham P.Ramlee. Ibu saya pernah menziarahi pusara bapa saya di Jalan Ampang, Kuala Lumpur. Kadang-kadang tiada siapa pun tahu yang saya bersama ibu pernah menziarahi pusara Allahyarham, tetapi apabila ada orang yang melihatnya, kami pun terus beredar dari situ.



SUMBER: Allahyarham Nasir P.Ramlee   

No comments:

Post a Comment

 

Lemonping.com

Babab.net

ruangan iklan untuk disewa

Kalo berminat untuk menyewa ruangan iklan boleh hubungi saya di talian 011 21963078