Pages

Monday, March 14, 2016

Bapaku P.Ramlee Bab 68 Penghargaan Kepada Pos Malaysia




PENGHARGAAN KEPADA POS MALAYSIA



Saya amat menghargai pihak Pos Malaysia kerana menjadikan bapa saya bukan sahaja diingati oleh peminat, malah sekali lagi menerima penghormatan daripada Kerajaan Malaysia. Cara Pos Malaysia saya junjung tinggi, apabila mereka meminta izin daripada saya, saya tidak boleh halang, memang P.Ramlee bapa saya, tetapi karyanya kepunyaan semua orang. Orang yang amat saya hargai ialah Tan Sri Ahmad Sarji yang mengesahkan bahawa P.Ramlee akan dijadikan sebagai seniman pertama mendapat penghormatan daripada kerajaan untuk diabadikan dalam bentuk setem. Setakat ini hanya beberapa orang individu sahaja yang pernah meminta izin saya untuk menulis buku tentang bapa saya dan saya tidak membantahnya. Namun terdapat juga buku yang sudah siap, dipasarkan dan banyak pula ceritanya, tetapi saya sendiri tidak ditemuramah, malah minta izin jauh sekali.



SUMBER: Allahyarham Nasir P.Ramlee

No comments:

Post a Comment

 

Lemonping.com

Babab.net

ruangan iklan untuk disewa

Kalo berminat untuk menyewa ruangan iklan boleh hubungi saya di talian 011 21963078